VeloMarket
Rabaty do -30% i darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost dla wybranych produktów

Zasady zwrotu zakupionego towaru

Jak zwrócić produkt kupiony za pośrednictwem serwisu VeloMarket.pl?

  1. Poinformuj sprzedawcę o tym, że chcesz zwrócić dany przedmiot (inaczej mówiąc, chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość).
  2. Masz na to 14 dni – licząc od dnia następnego od otrzymania zamówienia.
  3. Kontakt do sprzedawcy znajdziesz w mailu z potwierdzeniem zakupu.
  4. Sprzedawcę możesz powiadomić np.:
    • mailowo lub
    • korzystając z tradycyjnej poczty (list polecony).
  5. Informację o odstąpieniu od umowy możesz przekazać, wypełniając formularz przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Znajdziesz go pod tym linkiem.
  6. Sprzedawca może poprosić Cię o wypełnienie własnego formularza zwrotu. Nie musisz tego robić, ale ułatwi to obsługę zgłoszenia.
  7. W odpowiedzi na Twój wniosek sprzedawca przekaże informację, na jaki adres wysłać zwracany towar.
  8. Koszt przesyłki za zwracany towar to opłata, którą ponosi Klient. Jednak coraz więcej sprzedawców przenosi ten koszt na siebie. Pracownik sklepu przekaże Ci pełną informację.
  9. Zwracane produkty należy odesłać w ciągu 14 dni kalendarzowych od czasu poinformowania sprzedawcy o zwrocie (czyli od momentu złożenia wypowiedzenia umowy zawartej na odległość).

Czy do zwracanej przesyłki muszę dołączyć paragon lub fakturę?

Nie musisz tego robić. Jako dowód zakupu możesz dołączyć np.:

    • potwierdzenie zamówienia,
    • mail z informacją o sprzedaży lub
    • dowód dokonania przelewu.

Czym reklamacja różni się od zwrotu?

Reklamację składasz w momencie, gdy zakupiony towar ma wadę – nie odpowiada opisowi lub uległ awarii w trakcie trwania gwarancji. W takiej sytuacji przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji – sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni od otrzymania zgłoszenia.

Zwrotu towaru możesz dokonać bez podania przyczyny, może to wynikać np. z Twojego zmienionego zdania. Wystarczy poinformować sprzedawcę o swojej decyzji i przestrzegać terminu zwrotu.


Czy zakupiony Towar muszę odesłać w oryginalnym opakowaniu?

Przy odstąpieniu od sprzedaży, produkty należy zwrócić w nienaruszonej formie. Ciężko jednak wymagać, by opakowanie pozostało zapieczętowane. Odsyłając towary, zapakuj je w oryginalne opakowanie i zabezpiecz przed dodatkowymi zniszczeniami.

W przypadku zwrotu w ramach reklamacji – nie jest wymagane przekazanie towaru w oryginalnym opakowaniu. Pamiętaj jednak o poprawnym zabezpieczeniu przesyłki.


Czy mogę zwrócić każdy zakup?

Istnieją produkty, których nie można zwrócić. Są to m.in.:

    • produkty o krótkiej dacie przydatności do spożycia,
    • produkty, które wymagają specjalnego opakowania ze względów higienicznych lub zdrowotnych – np. soczewki kontaktowe, których opakowanie zostało otworzone,
    • płyty CD, DVD (itp.) – a więc nagrania dźwiękowe, wizualne i programy komputerowe, w których opakowania zostały naruszone,
    • towary wykonane na zamówienie lub zostały spersonalizowane (np. biżuteria z wykonanym grawerem, szafka na wymiar, lustro na wymiar).

 


Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?

Sprzedawca ma obowiązek – nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia – zwrócić pieniądze za zakupiony towar. Powinien to zrobić w taki sam sposób, w jaki Ty dokonałaś/eś płatności (np. przelewem, kartą). Sprzedawca może – po uzgodnieniu z Tobą – zwrócić pieniądze inną drogą (np. opłata została wniesiona kartą, a sprzedawca zwraca opłatę przelewem).

 


Ile mam czasu na złożenie reklamacji?

Czas na zgłoszenie określony jest w umowie gwarancyjnej, zwykle wynosi od jednego roku do trzech lat. Szczegóły umowy przekaże Ci sprzedawca.

 

Zamów kontakt

Nasi doradcy skontaktują się z Tobą w najbliższym możliwym terminie, w godzinach pracy infolinii -  od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w sobotę: w godzinach 9:00-17:00