VeloMarket
Darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost dla wybranych produktów i zarejestrowanych klientów

Informacja o dostępności

Informacja z dnia 25 czerwca 2025 r.

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu kompleksowej analizy dostępności naszej strony internetowej, która zapewnia dostęp do naszej platformy handlowej VeloMarket.pl. Celem było sprawdzenie zgodności z aktualnymi wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA oraz normą EN 301 549.

  • Ocena została zrealizowana przez niezależne podmioty posiadające specjalizację w zakresie dostępności cyfrowej.
  • Zakres analizy objął kilkadziesiąt ekranów w serwisie internetowym w wersji desktop oraz mobile.
  • Audyty zostały wzbogacone o testy z udziałem osób z niepełnosprawnościami, co pozwoliło na uwzględnienie realnych potrzeb użytkowników.

Dostępność cyfrowa na platformie VeloMarket

Uważamy, że każdy klient – niezależnie od indywidualnych ograniczeń – powinien móc w pełni i komfortowo korzystać z naszych usług. Dostępność traktujemy nie tylko jako obowiązek prawny, ale przede wszystkim jako element odpowiedzialności społecznej i świadomego podejścia do obsługi klienta.

Dlatego VeloMarket aktywnie włącza się w proces zwiększania dostępności i stale pracuje nad jego doskonaleniem.

W oparciu o wyniki audytu rozpoczęliśmy wdrażanie konkretnych rozwiązań mających na celu dalszą poprawę dostępności naszych usług. Już teraz wdrożyliśmy m.in.:

  • Zastosowaliśmy opisy tekstowe dla istotnych treści nietekstowych,
  • Wprowadziliśmy odpowiedni kontrast między tekstem a tłem, co poprawia czytelność dla osób z wadami wzroku i niedowidzących,

To dopiero początek. Kolejne zmiany są w przygotowaniu – naszym celem jest stworzenie środowiska zakupowego przyjaznego i dostępnego dla każdego.

Na bieżąco monitorujemy spełnianie wymagań dostępności przez usługi świadczone w ramach naszej platformy zakupowej VeloMarket. Od dnia 28 czerwca 2025 r. konsumenci korzystający z serwisu będą mogli zgłaszać do Spółki skargi dotyczące braku zapewnienia dostępności. Skargi można kierować na adres:

Dane kontaktowe:
Adres: ProEkspert Sp. z o.o., Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa

Skargi będą rozpatrywane zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Skarga musi zawierać:

  1. Imię i nazwisko konsumenta;
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;
  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga;
  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

Jeśli nie podasz nam tych informacji, nie rozpatrzymy Twojej skargi.

Twoją skargę rozpatrzymy do 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

Jeśli nie będziemy mogli udzielić odpowiedzi w tym terminie, poinformujemy Cię o tym. Wskażemy również przyczynę opóźnienia oraz przewidywany termin rozpatrzenia skargi.

Nie będzie on dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.

Odpowiedź na skargę przekażemy zgodnie z wybranym przez Ciebie sposobem.

Jak możesz odwołać się od naszej decyzji? Możesz złożyć Prezesowi Zarządu PFRON zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności https://www.pfron.org.pl

Kontakt

Zamów kontakt

Nasi doradcy skontaktują się z Tobą w najbliższym możliwym terminie, w godzinach pracy infolinii -  od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00 . w godzinach .