Jak zwrócić produkt kupiony za pośrednictwem serwisu VeloMarket.pl?
- Poinformuj sprzedawcę o tym, że chcesz zwrócić dany przedmiot (inaczej mówiąc, chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość).
- Masz na to 14 dni – licząc od dnia następnego od otrzymania zamówienia.
- Kontakt do sprzedawcy znajdziesz w mailu z potwierdzeniem zakupu.
- Sprzedawcę możesz powiadomić np.:
- mailowo lub
- korzystając z tradycyjnej poczty (list polecony).
- Informację o odstąpieniu od umowy możesz przekazać, wypełniając formularz przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Znajdziesz go pod tym linkiem.
- Sprzedawca może poprosić Cię o wypełnienie własnego formularza zwrotu. Nie musisz tego robić, ale ułatwi to obsługę zgłoszenia.
- W odpowiedzi na Twój wniosek sprzedawca przekaże informację, na jaki adres wysłać zwracany towar.
- Koszt przesyłki za zwracany towar to opłata, którą ponosi Klient. Jednak coraz więcej sprzedawców przenosi ten koszt na siebie. Pracownik sklepu przekaże Ci pełną informację.
- Zwracane produkty należy odesłać w ciągu 14 dni kalendarzowych od czasu poinformowania sprzedawcy o zwrocie (czyli od momentu złożenia wypowiedzenia umowy zawartej na odległość).
Czy do zwracanej przesyłki muszę dołączyć paragon lub fakturę?
Nie musisz tego robić. Jako dowód zakupu możesz dołączyć np.:
-
- potwierdzenie zamówienia,
- mail z informacją o sprzedaży lub
- dowód dokonania przelewu.
Czym reklamacja różni się od zwrotu?
Reklamację składasz w momencie, gdy zakupiony towar ma wadę – nie odpowiada opisowi lub uległ awarii w trakcie trwania gwarancji. W takiej sytuacji przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji – sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni od otrzymania zgłoszenia.
Zwrotu towaru możesz dokonać bez podania przyczyny, może to wynikać np. z Twojego zmienionego zdania. Wystarczy poinformować sprzedawcę o swojej decyzji i przestrzegać terminu zwrotu.
Czy zakupiony Towar muszę odesłać w oryginalnym opakowaniu?
Przy odstąpieniu od sprzedaży, produkty należy zwrócić w nienaruszonej formie. Ciężko jednak wymagać, by opakowanie pozostało zapieczętowane. Odsyłając towary, zapakuj je w oryginalne opakowanie i zabezpiecz przed dodatkowymi zniszczeniami.
W przypadku zwrotu w ramach reklamacji – nie jest wymagane przekazanie towaru w oryginalnym opakowaniu. Pamiętaj jednak o poprawnym zabezpieczeniu przesyłki.
Czy mogę zwrócić każdy zakup?
Istnieją produkty, których nie można zwrócić. Są to m.in.:
-
- produkty o krótkiej dacie przydatności do spożycia,
- produkty, które wymagają specjalnego opakowania ze względów higienicznych lub zdrowotnych – np. soczewki kontaktowe, których opakowanie zostało otworzone,
- płyty CD, DVD (itp.) – a więc nagrania dźwiękowe, wizualne i programy komputerowe, w których opakowania zostały naruszone,
- towary wykonane na zamówienie lub zostały spersonalizowane (np. biżuteria z wykonanym grawerem, szafka na wymiar, lustro na wymiar).
Kiedy otrzymam zwrot pieniędzy?
Sprzedawca ma obowiązek – nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia – zwrócić pieniądze za zakupiony towar. Powinien to zrobić w taki sam sposób, w jaki Ty dokonałaś/eś płatności (np. przelewem, kartą). Sprzedawca może – po uzgodnieniu z Tobą – zwrócić pieniądze inną drogą (np. opłata została wniesiona kartą, a sprzedawca zwraca opłatę przelewem).
Ile mam czasu na złożenie reklamacji?
Czas na zgłoszenie określony jest w umowie gwarancyjnej, zwykle wynosi od jednego roku do trzech lat. Szczegóły umowy przekaże Ci sprzedawca.