VeloMarket
Rabaty do -30% i darmowa dostawa do punktów Paczkomat® InPost dla wybranych produktów

Regulamin Programu Bezpieczne VeloZakupy


Artykuł 1. Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin Programu Bezpieczne VeloZakupy („Regulamin PBVZ”) określa zasady Programu Bezpieczne VeloZakupy, przewidującego przyznanie rekompensaty Kupującemu, który za pośrednictwem serwisu VeloMarket.pl zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży Produktu, ale na skutek nieuczciwego działania Sprzedawcy poniósł szkodę.
  2. Definicje użyte w “Regulaminie serwisu VeloMarket.pl dla Kupujących” mają tożsame zastosowanie w niniejszym Regulaminie PBVZ z wyłączeniem definicji Kupującego. Na potrzebę Regulaminu PBVZ, Kupujący oznacza użytkownika Serwisu posiadającego Profil, który działając jako Kupujący w ramach VeloMarket.pl nabył Produkt.

Artykuł 2. Zasady ogólne

  1. Administrator umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę obejmującą wartość szkody poniesionej przez Kupującego, na skutek nieuprawnionych działań lub zaniechań Sprzedawcy w sytuacji, gdy:
    1. Kupujący dokonał zapłaty za Produkt, który nie został mu dostarczony,
    2. Kupujący nie otrzymał od Sprzedawcy - należnego mu zgodnie z przepisami prawa - zwrotu ceny, pomimo skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży Produktu.
  2. Program Bezpieczne VeloZakupy ma zastosowanie do Umów sprzedaży Produktów zawartych w ramach Serwisu, jeżeli Kupujący uiścił całkowitą należność w związku z jej zawarciem za pomocą:
    1. karty płatniczej,
    2. wyspecjalizowanej instytucji płatniczej (np. Autopay),
    3. płatności ratalnej oferowanej w VeloMarket.pl.
  3. Rekompensata obejmuje wartość rzeczywistej szkody poniesionej przez Kupującego (w odniesieniu do rynkowej wartości zakupionego Produktu), z zastrzeżeniem, że wysokość ta nie może być wyższa, niż cena wskazana w Umowie sprzedaży Produktu.
  4. Rekompensata nie obejmuje kosztów dodatkowych związanych z zakupem Produktu, w szczególności kosztów dostawy, szkód pośrednich czy utraconych korzyści, a także odsetek oraz innych kosztów należnych z tytułu płatności ratalnych.
  5. Każdorazowa rekompensata w odniesieniu do Produktu nie może przekraczać kwoty w wysokości 5.000,00 złotych.

Artykuł 3. Wyłączenia z Programu Bezpieczne VeloZakupy

Program Bezpieczne VeloZakupy nie obejmuje przypadków, w których:

  1. Do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym doszło poza Serwisem albo umowa ta została zawarta i zrealizowana na zasadach innych niż określono w Regulaminie serwisu VeloMarket.pl dla Kupujących;
  2. Produktem są jakiekolwiek kody (w tym mające charakter dostępowy, rabatowy lub zasilający);
  3. Produkt w całości lub części ma postać treści cyfrowej dostarczanej Kupującemu drogą elektroniczną;
  4. Kupujący działał z intencją nabycia Produktu wadliwego lub niezgodnego z opisem;
  5. Kupujący nie podał swoich pełnych i poprawnych danych kontaktowych (w tym adresu dostawy);
  6. w związku z zakupem Kupujący dopuścił się naruszenia Regulaminu serwisu VeloMarket.pl dla Kupujących;
  7. Sprzedawca nie ponosi winy za wyrządzoną szkodę bądź nie istnieje normalny związek przyczynowy pomiędzy działaniem lub zaniechaniem Sprzedawcy, a powstałą szkodą, w szczególności Produkt uległ uszkodzeniu, zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika;
  8. Zgłoszona przez Kupującego reklamacja jest w trakcie rozstrzygania przez Sprzedawcę, a termin rozstrzygnięcia reklamacji jeszcze nie minął;
  9. Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące szkodę związaną z zakupem Produkt;
  10. Towar został odebrany przez Kupującego bezpośrednio od Sprzedawcy albo przekazany mu za pośrednictwem podmiotu niebędącego operatorem pocztowym lub operatorem świadczącym usługi kurierskie;
  11. Miejsce odbioru Produktu znajdowało się poza granicami Polski;
  12. Produkt uległ uszkodzeniu, zniszczeniu lub został zagubiony podczas transportu z winy przewoźnika;
  13. Umowa sprzedaży została zawarta przez Kupującego nie posiadającego Profilu;
  14. Dane osoby ubiegającej się o rekompensatę są inne niż dane podane przez Kupującego w trakcie zawierania umowy na zakup Produktu;

Artykuł 4. Warunki zgłoszenia do Programu Bezpieczne VeloZakupy

  1. Przed wszczęciem przez Kupującego procedury ubiegania się o wypłacenie rekompensaty z Programu Bezpieczne VeloZakupy, Kupujący powinien złożyć organom ścigania zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na jego szkodę, np. za pomocą pomocniczo udostępnionego przez Administratora formularza złożenia zawiadomienia na policji.
  2. W celu ubiegania się o wypłacenie rekompensaty Kupujący powinien przesłać zgłoszenie drogą mailową na adres kontakt@velomarket.pl. Do zgłoszenia należy dołączyć prawidłowo wypełniony formularz zgłoszeniowy Programu Bezpieczne VeloZakupy oraz skan potwierdzenia złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub sygnaturę akt postępowania w tej sprawie wraz ze wskazaniem organu prowadzącego postępowanie.
  3. Zgłoszenie do Programu Bezpieczne VeloZakupy powinno być wysłane do Administratora nie później niż w terminie 90 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  4. Dane podane w zgłoszeniu do Programu Bezpieczne VeloZakupy powinny być zgodne z prawdą i stanem faktycznym na chwilę podjęcia czynności jego wysyłania do Administratora.
  5. Kupujący jest zobowiązany do bezzwłocznego zawiadomienia Administratora o wszelkich okolicznościach, które mogą powodować wygaśnięcie albo modyfikacje roszczenia względem Sprzedawcy, jak również o wszelkich zmianach informacji wskazanych przez niego w formularzu Programu Bezpieczne VeloZakupy. W szczególności Kupujący zobowiązany jest poinformować o fakcie otrzymania jakiejkolwiek rekompensaty, jak również o podjęciu przez Sprzedawcę działań zmierzających do naprawienia szkody Kupującemu.

Artykuł 5. Postępowanie w sprawie przyznania rekompensaty

  1. Administrator podejmuje decyzję o odmowie lub przyznaniu rekompensaty z Programu Bezpieczne VeloZakupy na podstawie otrzymanego prawidłowo wypełnionego formularza, wraz z potwierdzeniem zgłoszenia zawiadomienia o podejrzeniu przestępstwa, w terminie 30 dni od otrzymania kompletu prawidłowo wypełnionych dokumentów wraz z wymaganymi załącznikami.
  2. W przypadku stwierdzenia przez Administratora braków dokumentacji, czas podejmowania decyzji liczony jest od dnia spełnienia wymogów formalnych przez Kupującego.
  3. Decyzja zostanie wysłana drogą mailową na adres poczty elektronicznej podany przez Kupującego w formularzu Programu Bezpieczne VeloZakupy.
  4. W przypadkach, gdy dane w formularzu Programu Bezpieczne VeloZakupy wzbudzą wątpliwości, Administrator może zażądać/uwarunkować wypłacenie rekompensaty od dostarczenia dodatkowych informacji lub dokumentów, takich jak:
    1. numer i seria dokumentu tożsamości, data ważności dokumentu, PESEL i data urodzenia.
    2. oświadczenie o złożeniu zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa bądź kserokopia postanowienia o wszczęciu dochodzenia lub śledztwa.
  5. Administrator dokona zlecenia wypłaty rekompensaty w terminie 14 dni roboczych od dnia wydania pozytywnej decyzji. Administrator wstrzyma wypłatę rekompensaty w przypadku ustalenia, że informacje przekazane przez Kupującego budzą wątpliwości, co do tego czy są prawdziwe.
  6. Administrator zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu wypłaty rekompensaty z przyczyn niezależnych, jednocześnie zobowiązując się do informowania Klientów na bieżąco o opóźnieniach i przewidywanych terminach wypłaty rekompensaty.
  7. W przypadku otrzymania przez Kupującego rekompensaty nienależnie lub innego świadczenia tytułem rekompensaty (w tym naprawienia szkody przez Sprzedawcę), Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni, zwrotu otrzymanej od Administratora rekompensaty na rachunek bankowy wskazany przez Administratora.

Artykuł 6. Postanowienia końcowe

  1. Decyzja Administratora w przedmiocie Programu Bezpieczne VeloZakupy może być zaskarżona przez Kupującego wnioskiem o ponowne rozpoznanie sprawy złożonym w formie pisemnej pod rygorem nieważności, który należy wysłać na adres siedziby Administratora. Decyzja wydana po ponownym rozpoznaniu sprawy jest ostateczna.
  2. Uchybienie przez Administratora jakiemukolwiek terminowi wskazanemu w niniejszym Regulaminie PBVZ nie może być traktowane jako podjęcie przez niego decyzji (zarówno o treści pozytywnej, jak i negatywnej dla Kupującego).
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem PBVZ, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu serwisu VeloMarket.pl dla Kupujących.
  4. Regulamin obowiązuje dla zgłoszeń do Programu Bezpieczne VeloZakupy przesłanych od dnia wejścia w życie Regulaminu.
  5. Zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących w związku z korzystaniem z Programu Bezpieczne VeloZakupy określa Polityka prywatności dostępną pod adresem https://velomarket.pl/o-nas/polityka-prywatnosci/
Kontakt

Zamów kontakt

Nasi doradcy skontaktują się z Tobą w najbliższym możliwym terminie, w godzinach pracy infolinii -  od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w sobotę: w godzinach 9:00-17:00