Stałe zniżki dla klientów VeloBanku Ponad 1 mln produktów Ponad 500 sprzedawców
Stałe zniżki dla klientów VeloBanku Ponad 1 mln produktów Ponad 500 sprzedawców
Dwusiarczek molibdenu jest produktem kopalnianym. Ruda Molibdenitu jest przetwarzana przez flotację dając stosunkowo czysty MoS2, gdzie głównym zanieczyszczeniem jest węgiel.
Dwusiarczek molibdenu to nieorganiczny związek o sześciokątnej warstwowej strukturze, złożony z molibdenu i siarki. Jego wzór chemiczny to MoS2.
Jest uniwersalnym czarnym proszkiem stosowanym głównie jako dodatek przeciwtarciowy i dodatek przeciwzużyciowy.
Molibden konkuruje z innymi środkami stałymi w tym przede wszystkim grafitem i heksagonalnym azotkiem boru. Dzięki swoim właściwościom niskiego tarcia, które są lepsze od właściwości grafitu, a także wysokiej nośności i temu, że jest stosunkowo niereaktywny, odporny na działanie rozcieńczonych kwasów i tlenu. MoS2 nie zależy od zaadsorbowanej wody lub innych oparów pod względem właściwości smarnych.
Dwusiarczek molibdenu może być stosowany w temperaturach do 450 ºC w środowiskach utleniających i do 1100 ºC w środowiskach nieutleniających. Jego stabilność sprawia, że jest przydatny w zastosowaniach wysokotemperaturowych i pod wysoką próżnią, gdzie inne konwencjonalne smary i oleje zawodzą.
MoS2 stosowany jest jako powłoka przeciwtarciowa do aplikacji, w których najważniejsze są nośność, ciśnienie robocze i niski współczynnik tarcia. Powłoka ta zapewnia skuteczne smarowanie w szerokim zakresie obciążeń, w wielu przypadkach przekraczających 250 000 psi. Powłoki Molibdenu smarują się protektorowo, przenosząc smar między dwie współpracujące powierzchnie, co pomaga zmniejszyć zużycie i współczynnik tarcia.
Powłoki z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2) tworzą tzw. suchy film smarny.
Dwusiarczek molibdenu jest często składnikiem mieszanek i kompozytów gdzie niskie tarcie jest pożądane. Dwusiarczek molibdenu występuje w wielu olejach i smarach, ponieważ smary z jego dodatkiem zachowują smarowanie nawet w przypadkach niemal całkowitej utraty oleju tzw. "suche smarowanie", a tym samym znajdują zastosowanie w krytycznych aplikacjach, takich jak silniki w motoryzacji i lotnictwie.
Po dodaniu do tworzyw sztucznych , dwusiarczek molibdenu stanowi kompozyt z ulepszoną wytrzymałością, a także ze zmniejszonym tarciem.
Syntetyczny dwusiarczek molibdenu jest używany jako katalizator do odsiarczania w rafineriach, hydro-odsiarczanie.
Zalety stosowania:
Właściwość | Wartość wynik |
Rozmiar Cząsteczki (Fisher Number) | do 3-4 μm |
Zawartość | Max % by wt |
kwasy nierozpuszczone | 0,5 |
żelazo | 0,4 |
Trójtlenek Molibdenu | 0,05 |
Woda | 0,05 |
Olej | 0,4 |
Węgiel | 1,5 |
Liczba kwasowa (TAN) | 0,25 |
Waga | 1.000000 |
---|
Nasi doradcy skontaktują się z Tobą w najbliższym możliwym terminie, w godzinach pracy infolinii - od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w sobotę: w godzinach 9:00-17:00