Stałe zniżki dla klientów VeloBanku Ponad 1 mln produktów Ponad 500 sprzedawców
Stałe zniżki dla klientów VeloBanku Ponad 1 mln produktów Ponad 500 sprzedawców
Woskowanie, technika opracowana około dekadę temu, zmienia naszą wiedzę na ten sposób smarowania łańcucha rowerowego ze względu na najnowsze rozwiązania w tym zakresie tzw. woski kropelkowe.
Zamiast mokrego smaru na bazie oleju zanurzasz łańcuch w podgrzanej kąpieli woskowej, która wnika w łańcuch tak jak olej. Ale gdy się ma kontakt z powietrzem i się ochładza, twardnieje i całkowicie wysycha, pozostawiając mikroskopijny smar (zazwyczaj teflon lub inny rodzaj stałego środka smarnego) na elementach łańcucha rowerowego. Otrzymujesz korzyści płynące ze smarowania woskiem i zalety wynikające ze smarowania olejem.
Nowa technologia pozwoliła opracować woski utwardzane w temperaturze poniżej 43 °C które po utwardzeniu posiadają wszystkie parametry wosków immersyjnych (stopionych na gorąco wosków). Dzięki zastosowaniu nowej formuły zagęszczającej możemy regulować temperaturę utwardzania i wykonać Wax twardniejący w dowolnej temperaturze otoczenia.
Smary woskowe Wax w składzie poza mieszanka kilku rodzajów wosków zawierają również drobne cząsteczki stałych środków smarnych (np. teflon PTFE, dwusiarczek molibdenu MoS2, i inne) oraz opisywany utwardzacz, który ulega biodegradacji w kontakcie z powietrzem. Taki hybrydowy skład wosku zapewnia długotrwałe smarowanie i zabezpiecza łańcuch przed nadmiernym zużyciem.
Istnieje wprawdzie możliwość wykonania emulsji woskowej do łańcucha rowerowego o bardzo szybkim czasie utwardzania wosku, ale wtedy nasz smar pozbawiony zostanie efektu wcierania w metal smarów stałych co w naszym przypadku jest najistotniejszym składnikiem smarowania.
Smary Woskowe Evil Lubricants posiadają jeszcze jedną cechę, która jest bardzo przydatna przy smarowaniu drobnych elementów układu napędowego rowerowego. Smary woskowe kropelkowe są płynem tiksotropowym (pamięć cieczy) co oznacza, że gdy produkt w stanie płynnym poddajemy intensywnemu mieszaniu, staje się on mniej lepki jako płyn rozrzedzany ścinaniem.
Zastygły wosk tworzy ochronną patynę, która zapobiega łatwemu przywieraniu brudu.
Pełne utwardzenie następuje po 4 do 8 godzin od aplikacji, z uwagi na konieczność odparowania rozpuszczalników i czasie utwardzania wosku .
Stałe cząstki smarne, mają zawsze większą gęstość i osiadają na dnie butelki podczas leżakowania. Z tego też powody przed każdą aplikacją smary woskowe Wax należy wymieszać potrząsając butelką.
Smarowanie sworzni i tulejek, to jest główny obszar łańcucha, który wymaga smarowania. Twardy wosk nie jest lepki i nie stanowi magnesu dla brudu i kurzu.
Smary woskowe Wax w postaci polecane są do rowerów MTB, triathlonowych, gravelowych, wyścigowych i e-rowerów pracujących w warunkach mokrych i suchych.
Norma | Treść | Jednostka | wynik | ||
MOLY WAX | HARD WAX | FLUID WAX | |||
DIN 51 757 | Gęstość w temperaturze 20 ° C | g / ml | 0,92 | 0,78 | 0,82 |
DIN 51 562 | Lepkość wosku (wymieszanego w temp . 0 ° C) | cSt | 350 | 320 | 220 |
DIN 51 562 | Lepkość wosku (wymieszanego w temp .40° C) | cSt | 12 | 20 | 10 |
Zalecany zakres temperatur do aplikacji | ° C | 5 do 40 | 5 do 43 | 10 do 35 | |
Temperatura w której topi się utwardzony wosk | ° C | 64 | 65 | 60 | |
Temperatura wody zmywająca utwardzony wosk | ° C | 75 | 70 | 70 | |
DIN 51 350 pt.4 | Obciążenie zespawania | N | 2600 | 1000 | 1200 |
DIN 51 350 pt.5 | Nośność mm | mm | 0,9 | 0,6 | 0,7 |
Temperatura zapłonu, ° C -> 200 | ° C | > -10 | > -10 | > -10 | |
Temperatura samozapłonu | ° C | ok. 350 | ok. 300 | ok. 300 | |
czas schnięcia | godzin | 4-6 |
Waga | 0.300000 |
---|
Nasi doradcy skontaktują się z Tobą w najbliższym możliwym terminie, w godzinach pracy infolinii - od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w sobotę: w godzinach 9:00-17:00